سایه ترس بر بازار آیا بیت کوین حمایت دیگری را از دست می دهد؟

با کاهش قیمت بیت کوین به زیر حمایت 40000 دلاری، ترس بازار ارزهای دیجیتال را تحت الشعاع قرار داد و با فرار گاوها، فشار فروش شدت گرفت تا جایی که ارزش بازار بیت کوین به 778 میلیارد دلار کاهش یافت. در حالی که تمامی 20 ارز دیجیتال برتر بازار پس از بیت کوین در قرمز قرار دارند، برخی از ارزها برعکس عمل می کنند و مسیر صعودی خود را ادامه می دهند!

به گفته Valx، قیمت بیت کوین اکنون در حدود 39600 دلار معامله می شود و شاخص ترس و طمع این ارز دیجیتال با ایستادن در عدد 48 به سمت ترس متمایل شده است. بیت کوین دیروز برای چند ساعت سطح 38000 دلار را لمس کرد و این باعث شد تا کارشناسان توقف بعدی قیمت را در حدود حمایت 36000 دلاری پیش بینی می کنند. بیت کوین در این هفته حدود 9 درصد کاهش قیمت را ثبت کرده است، اما تسلط این ارز دیجیتال بدون تغییر در حدود 51.8 درصد باقی مانده است. دلیل این امر را می توان سقوط سنگین سایر سکه ها و توکن ها دانست به طوری که حتی با سقوط آزاد روزهای اخیر، بیت کوین تسلط نسبی خود را در بازار حفظ کرده است.

در 24 ساعت گذشته و با تداوم نوسانات نزولی، 115 هزار و 739 معامله گر با مجموع 309.40 میلیون دلار موقعیت معاملاتی تسویه شده اند که از این میزان 238 میلیون دلار متعلق به معاملات بلند مدت است.

تحلیلگران جی پی مورگان نسبت به سرنوشت قیمت بیت کوین در سال 2024 بدبین هستند. با توجه به روند نزولی فعلی، آنها توضیح دادند که کاتالیزور اصلی رشد قیمت در ماه های اخیر تصویب ETF های نقدی بوده است، اما همین صندوق های قابل معامله در بورس این پتانسیل را دارند که سرمایه گذاران را در ماه های آینده ناامید می کند. بنابراین با از بین رفتن اشتیاق به ETF ها و کم رنگ شدن اهمیت یا توجه به آنها، بیت کوین در نیمه دوم سال جاری روزهای خوبی را تجربه نخواهد کرد.

در کوتاه مدت اما ناظران بر این باورند که نشست آتی فدرال رزرو می تواند روند قیمت ها را در ماه آینده مشخص کند. در هر صورت سطوح 36000 و 34000 دلاری به عنوان حمایت های جدید معرفی شده اند و 40500 دلار مقاومت جدید است. اگر بیت کوین بتواند بر این مقاومت غلبه کند و موقعیت خود را برای مدتی تثبیت کند، شاید وضعیت متفاوت باشد. در غیر این صورت، سرمایه گذاران باید فعلا به رکود و کاهش عادت کنند.

وضعیت آلت کوین ها چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، تمامی 20 ارز دیجیتال برتر بازار روز گذشته بین 1 تا 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. قیمت اتریوم در حال حاضر برای حفظ حمایت 2200 دلاری تلاش می کند و سولانا به 83.80 رسیده است.

دیروز، Ordinals (ORDI) با کاهش 14 درصدی بدترین عملکرد را در بین 100 ارز دیجیتال برتر ثبت کرد. هلوم با 8 درصد و یونی سوآپ با 6 درصد کاهش دیگر ارزهای دیجیتالی بودند که در بازار افت کردند.

با این حال، شبکه Akash (AKT) موفق شد رشد 15 درصدی را تجربه کند. این ارز دیجیتال در سه ماه گذشته بیش از 190 درصد سود به خریداران خود داده است. بلر (BLUR) با 9 درصد و سوئی (SUI) با 7 درصد افزایش، دیگر ارزهای دیجیتال صعودی بازار بودند.

این مقاله بر اساس منابع رسانه ای و نظر کارشناسان بازار نوشته شده است و به منزله مشاوره مالی نیست. Valex هیچ تصمیم مالی بر اساس این محتوا را تایید نمی کند. لازم است قبل از هر سرمایه گذاری تحقیقات کاملی انجام شود و از مشاوران مالی خبره و مورد اعتماد کمک گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا