ساده ترین راه برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن جنس

 محققان دستگاهی آفلاین اختراع کرده اند که جعبه دارو را بدون اتصال به اینترنت اسکن کرده و اصل یا تقلبی بودن آن را نشان می دهد.
به گزارش جهان تیتر؛ در حال حاضر، سیستم‌های قابل حملی برای بررسی اصالت برچسب‌های دارو وجود دارد، اما بیشتر آنها به یک مخزن داده آنلاین نیاز دارند. از سوی دیگر، سیستم SmartID تازه اختراع شده کاملاً آفلاین کار می کند.
کنسرسیومی از موسسات تحقیقاتی Fraunhofer آلمان این ابزار را توسعه داده اند که از ویژگی های کوچک مربوط به سطح بسته بندی هر محصول برای ردیابی اصل یا تقلبی بودن دارو استفاده می کند. این بدان معناست که بافت سطحی بسته بندی آسپرین با سایر بسته بندی های این دارو متفاوت است.
از آنجایی که دارو در کارخانه بسته بندی می شود، روی هر بسته یک کد QR مخصوص چاپ می شود. این بارکد حاوی اطلاعات یا اثر انگشت جعبه دارو است. در کنار کد QR یک ناحیه سفید کوچک وجود دارد که هیچ چیزی روی آن چاپ نشده است.
زمانی که مصرف کننده یا داروساز می خواهد محصولی را کنترل کند، کافی است کد و ناحیه کنار آن را با کمک دوربین دستگاه اسکن کند. اگر کد ارائه شده همان چیزی باشد که تصویر موبایل نشان می‌دهد، اپلیکیشن موبایل به کاربر اطلاع می‌دهد که محصول اصلی است و نیازی به اتصال به اینترنت نیست.
البته، محصولات تقلبی ممکن است به طور قابل قبولی از این فناوری در جعبه های داروهای تقلبی خود استفاده کنند. این فناوری را می توان برای محصولاتی غیر از دارو مانند کالاهای الکترونیکی و پوشاک نیز به کار برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا