تنها کشوری در دنیا که تیم ملی فوتبال ندارد

جزایر مارشال تنها کشور روی زمین بدون تیم ملی فوتبال است اما امیدوارند در آینده نزدیک این وضعیت را تغییر دهند.

به گزارش مشرق و به نقل از استار، جزایر مارشال یک گروه از جزایر آتشفشانی است که در طول جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده اشغال شد، جایی که آنها از این مکان برای آزمایش‌های هسته‌ای خود استفاده کردند و در نهایت این کشور در سال ۱۹۸۶ به یک کشور مستقل تبدیل شد.

جزایر مارشال اکنون تنها کشوری در جهان است که تیم ملی فوتبال ندارد و امیدوار است به زودی به دنیای فوتبال بپیوندد و تیم ملی فوتبال داشته باشد.

لوید اورز انگلیسی اخیرا به عنوان مدیر توسعه فوتبال در این کشور انتخاب شد و وظیفه دارد تا تیم ملی فوتبال این کشور را ایجاد کند. اورز در صحبت با بی‌بی‌سی چگونگی شروع این فرایند را توضیح داد و گفت: از من خواسته شد تا پیشنهادم را مطرح کنم. الان جزایر مارشال تنها کشور جهان بدون تیم ملی است و ما تلاش می‌کنیم شرایط را تغییر دهیم و بتوانیم به زودی تیم ملی فوتبال نیز داشته باشیم.

فدراسیون فوتبال می‌خواهد بخشی از کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه و در نهایت عضو فیفا باشد. ما نمی‌خواهیم فقط مقابل کشورهای محلی بازی کنیم، بلکه جاه‌طلبی‌های بزرگی داریم و می‌خواهیم در آینده در رقابت های مهمی حضور داشته باشیم. دلیلی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد. می‌خواهیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی حضور داشته باشیم و در رویدادهای مهم باشیم و جلو برویم.

این کشور امیدوار است با ایجاد تیم فوتبال، توجه بیشتری را به خطرات تغییرات آب و هوایی جزایر مارشال، مانند بالا آمدن سطح آب دریاها به خود جلب کند. فدراسیون فوتبال این کشور از پیراهن تیم ملی فوتبال‌شان رونمایی کرد با این امید که بازیکنان مارشالی آن را در اولین بازی خود در تابستان ۲۰۲۴ بر تن کنند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا